دسته‌بندی نشده

چرا کفش چرم رنگ میده

چرا کفش چرم رنگ میده

در مطالب امروز دنیای کتونی تصمیم داریم تا به سوال چرا کفش چرم رنگ میدهد ، پاسخ دهیم. یکی از انواع‌ کفش‌های پرطرفدار و محبوب از جنس چرم است. ویژگی‌هایی مانند: زیبایی، دوام بالا و گردش هوا در این نوع کفش باعث شده تا بسیاری از افراد این جنس را برای کفش خود انتخاب کنند.

اما در برخی مواقع کفش‌های چرمی نیز برای فرد دردسرساز شده و رنگ می‌دهد. رنگ دادن کفش چرمی به دلایل متعددی ایجاد می‌شود که کیفیت پایین خود یکی از دلایل اصلی در این زمینه محسوب می‌شود.

گاهی نیز عامل رطوبت و عرق کردن پا از علت‌های رنگ دادن کفش می‌باشد. اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده و در ارتباط با کفش خود با این مشکل مواجه شده‌اید، تا پایان مطالب را مطالعه نمایید.

علت رنگ دادن کفش چرم چیست؟

همانطور که در بخش مقدمه نیز به آن اشاره شد، دلایل متعددی برای رنگ دادن کفش چرمی وجود دارد. در ادامه به بررسی این علت‌ها و روش‌هایی برای جلوگیری از این مشکل می‌پردازیم:

علت رنگ دادن کفش چرم چیست؟

  • کیفیت پایین رنگ: از دلایل مهمی که می‌توان گفت کفش چرمی رنگ می‌دهد، مربوط به رنگی می‌باشد که برای چرم استفاده شده است. بنابراین اگر رنگ بکار رفته در کفش کیفیتی پایین داشته باشد، به مرور زمان رنگ پس می‌دهد.
  • رطوبت و عرق کردن: افرادی که در مناطق مرطوب و شرجی زندگی می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که کفش‌های چرمی به جوراب هایشان رنگ دهد. البته یک راهکار آسان و ساده در این شرایط خرید کفش اسکیچرز مردانه برای آقایان خواهد بود. برای خانمها نیز همین نوع کتانی یک انتخاب مناسب و ایده‌آل خواهد بود. چرا که این کتانی ضد آب است و در برابر شرایط جوی مانند باران و رطوبت عملکرد خوبی دارد. البته این نوع کفش مناسب مصارف روزانه بوده و برای مراسمات رسمی کفش چرمی گزینه‌ای مناسب‌تر خواهد بود.
  • عدم استفاده از تثبیت کننده رنگ: یکی دیگر از پاسخ‌ها در پاسخ به سوال چرا کفش چرم رنگ میدهد ، در ارتباط با استفاده از ثابت کننده رنگ می‌باشد. لازم به ذکر است که در فرآیند رنگ کردن چرم کفش اگر تثبیت کننده مناسب و مرغوب بکار برده نشود، رنگ به سطوح دیگر منتقل خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: تمییز کردن کتونی سفید

راه های جلوگیری از رنگ دادن کفش چرم

حال که دانستیم دلایل رنگ دادن کفش چرم چیست، بهتر است با روش‌های جلوگیری از این مورد آشنا شویم. در این بخش راهکارهایی به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید از آنها کمک بگیرید:

استفاده از واکس مناسب

اولین روش استفاده از واکس مناسب کفش‌ شما است‌. به هنگام خریدن واکس توجه به برند و محتویات داخل آن داشته باشید. زیرا نمی‌توانید از هر واکسی برای کفش‌های چرم استفاده کنید.

واکس مخصوص کفش چرم باید حاوی رنگدانه های طبیعی باشد و ترجیحا بهتر است از واکس‌های بدون رنگ استفاده کنید که در بازار موجود است. همچنین برند واکس را در نظر داشته باشید.

پس از واکس زدن، بلافاصله از کفش استفاده نکنید

بعد از واکس زدن به کفش چرم نباید به سرعت از آن استفاده کنید. بلکه بهتر است به کفش‌های خود کمی استراحت دهید و آن را در محیطی مناسب (به دور از گرد و خاک) قرار دهید تا کاملا خشک شود. این کار تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از رنگ دادن کفش به پای شما می کند.

کشیدن دستمال مرطوب به کفش

قبل از پوشیدن کفش چرم (برای آنکه به پای شما رنگ ندهد) بهتر است سطح کفش را با دستمال مرطوب تمیز کنید. این کار سبب می‌شود تا رنگ دانه‌های اضافی روی چرم پاک شود و به پا یا جوراب شما سرایت نکند.

پوشیدن جورابی مناسب

از دیگر راهکارهای مقابله با این مشکل می‌تواند پوشیدن یک جوراب مناسب با الیاف طبیعی باشد. زیرا این امر سبب می‌شود که پای شما بهتر نفس بکشد. همانطور که با خرید ازبرندها می‌توانیم یک کفش مناسب برای راحتی و تنفس پا تهیه کنیم. در نتیجه از تعریق پا جلوگیری می‌شود و این کار باعث نگه داشتن محیط کفش خواهد شد.

عدم استفاده از کفش چرم در محیط های مرطوب

در محیط‌های مرطوب به هیچ عنوان نباید از کفش چرم استفاده کنید. زیرا چرم با رطوبت مشکل دارد و رطوبت باعث باز شدن منافذ چرم می شود. به همین خاطر مواد و رنگدانه‌های آن به داخل کفش سرایت می‌کند و به پا یا جوراب شما رنگ می‌دهد. برای این محیط‌ها بهتر است از کتونی زنانه یا مردانه استفاده نمایید. این راه حل برای سوال چرا کفش چرم رنگ میدهد

نخریدن کفش‌های نامرغوب

در برخی مواقع علت رنگ دادن یک کفش می‌تواند از کیفیت پایین آن باشد. در این شرایط بهتر است یک کفش باکیفیت و مرغوب را جایگزین کفش چرمی بی کیفیت خود کنید. به عنوان مثال خرید کفش رانینگ مردانه می‌تواند گزینه‌ای مناسب در این شرایط باشد. در نظر داشته باشید که هر چه کیفیت جنس چرم کفش شما بهتر باشد، احتمال انتقال رنگ به داخل پا کمتر خواهد بود.

دور کردن کفش چرم از نور خورشید

هر محصولی، مراقبت‌های خاص خودش را دارد. یکی از راه‌های مراقبت از کفش چرم نیز قرار ندادن آن در معرض مستقیم نور آفتاب است. نور آفتاب باعث بازتر شدن منافذ چرم می‌شود و رنگ دادن آن را به داخل کفش بیشتر می‌کند‌. همچنین سبب کوتاهی عمر کفش و یا ترک خوردن آن نیز می‌شود.

واکس زدن منظم کفش

زمانی که واکس زدن کفش را به صورت مرتب انجام دهید و آن را به طور یکنواخت بر روی تمامی سطح کفش بکشید، پس از مدتی اثری از رنگ پس دادن نخواهید دید. زمانی که این کار را منظم تکرار می‌کنید، رنگ کفش تثبیت می‌شود. حتی ممکن است چند درجه تیره‌تر شود اما با تثبیت آن دیگر دچار رنگ دهی نخواهید شد.

راه های جلوگیری از رنگ دادن کفش چرم+عکس

دیگران مشاهده کردند: چرا کفش صدا میدهد

سخن نهایی

در این بخش از دنیای کتونی بررسی کردیم که چرا کفش چرم رنگ میدهد . البته در نظر داشته باشید که چرم به خودی خود رنگ نمی‌دهد. بلکه این مورد ناشی از دلایلی خواهد بود که در این مطلب به صورت کامل آنها را توضیح دادیم.

در ادامه می‌خوانید که چگونه از این مشکل جلوگیری کنیم. اما مهم‌ترین کاری که باید در خصوص کفش‌های چرم انجام دهید، این است که آن را به هیچ عنوان در معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید.

زیرا آفتاب دشمن چرم است و این موضوع در کتونی مردانه متفاوت خواهد بود. در نتیجه نمیتوان چرم را با دیگر کفش‌ها مقایسه کرد. شما می‌توانید راهکارهای پیشنهادی خود را در بخش نظرات برای ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید