دسته‌بندی نشده

چطور سایز کتونی مناسب را پیدا کنیم؟ (ویژه خرید اینترنتی و حضوری)

چطور سایز کتونی مناسب را پیدا کنیم؟ (ویژه خرید اینترنتی و حضوری)

یکی از موضوعاتی که به هنگام خرید کفش باید به آن توجه داشت، اندازه گیری صحیح و سایز کفش یا کتونی می‌باشد. در این بخش از فروشگاه آنلاین دنیای کتونی می‌خوانیم که چطور سایز کتونی مناسب را پیدا کنیم؟ هر چقدر کیفیت کفش شما مناسب باشد یا طراحی خاص و منحصر به فردی داشته باشد، اما سایز کتونی اهمیت ویژه‌ای دارد.

سایز کفش یا کتونی، با هیچ کدام از این موارد قابل مقایسه نیست. پس برای داشتن راحتی و سلامت پا، باید به سایز دقیق کتونی توجه داشت. شما می‌توانید از این راهنما برای خرید حضوری یا اینترنتی کتونی‌های خود استفاده کنید. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا راهنمای خرید کتونی را بیاموزید‌.

از کجا بفهمیم کفش اندازه مان است؟

برای این کار باید سایز کفش خود را اندازه‌گیری کنید. البته برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد. برای این کار از مراحل زیر کمک بگیرید:

روش اول

  • ابتدا باید یک متر بردارید و طول پای خود را (از انتهای پاشنه تا نوک بزرگترین انگشت خود) اندازه بگیرید.
  • حال عدد به دست آمده‌ی خود را به علاوه‌ی عدد ۲ کنید.
  • حاصل این عدد را در ۳ ضرب نمایید. سپس بر عدد۲ تقسیم کنید.

با کمک این فرمول می‌توانید سایز کفش یا کتونی خود را محاسبه کرده و برای خریدهای اینترنتی اقدام نمایید. در صورتی که این روش را بر روی هر دوی پای خود امتحان کردید و دو عدد به دست آمد، باید عدد بزرگتر را معیار قرار دهید. به این ترتیب از خرید خود مطمئن خواهید بود. به عنوان مثال اگر سایز یک پای شما ۳۸ بود و سایز پای دیگر ۳۹، باید سایز بزرگتر را سفارش دهید. تا دیگر به هیچ عنوان نگران سایز کتونی خود نباشید.

روش دوم

  • در دومین روش، ابتدا باید یک خط کش را روی یک سطح صاف قراردهید.
  • سپس روی آن قرار گرفته و صفحه یا خودکار نیز در انتهای پای خود قرار دهید.
  • بر روی آن صفحه با کمک خودکار سایز پاها را علامت زده و با سانتی متر اندازه‌گیری نمایید.
  • این مراحل را برای هر دو پای خود انجام دهید.
  • در مرحله‌ی بعد باید از جدول راهنمای سایز کفش کمک بگیرید.
  • حال نوع کفشی را که قصد دارید آن را خریداری کنید، مشخص کرده و سایز کفش خود را بر اساس نوع کفش پیدا کنید.
  • به عنوان مثال سه نوع کفش US، UK و EU & IRAN وجود دارد که سایزبندی در هر کدام متفاوت است.
  • مثلا در کفش‌های زنانه اگر طول پا به ۲۳ سانت برسد، سایز کفش ایشان ۳۷ می‌باشد.
  • یا در راهنمای کفش مردانه در صورتی که پا ۲۶ سانتی متر باشد، سایز کفش ایشان ۴۱ خواهد بود.
  • شما باید این نکات را در خرید کتونی مردانه یا زنانه لحاظ کنید.

نکته مهم اندازه گیری سایز پا

در این موقعیت توجه داشته باشید برای اطمینان بیشتر از سایز به دست آمده باید کفش‌های قبلی خود را نیز مشاهده کنید. با بررسی کفش یا کتونی‌های قبلی خود نیز میتوانید به آسانی سایز پاهایتان را تشخیص دهید‌. توجه داشته باشید که در پایان روز، پاهای شما بزرگترین سایز ممکن را دارد. همچنین در اکثر افراد اندازه پای چپ و پای راست با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر باید اندازه‌گیری هر دو پا را انجام دهید و از آنها مطمئن شوید‌.

راهنمای خرید کفش حضوری

اما در صورتی که قصد دارید به صورت حضوری خرید کتونی زنانه یا مردانه خود را انجام دهید، بهتر است از راهنمای این بخش استفاده کنید. به هنگام خرید حضوری می‌توانید به آسانی با تست کردن و پوشیدن کفش، متوجه راحتی و سایز آن شوید. اما در این زمان نیز نکاتی را مدنظر خود قرار دهید. این نکات مهم شامل موارد زیر می‌باشد:

شکل کفش و پای شما

برخی از کفش‌ها به دلیل طراحی، شکل و ساختاری که دارند، راحت نیستند. البته این مسئله بیشتر در کفش‌ها وجود دارد و برای کتونی زیاد مطرح نیست. کسانی که می‌پرسند چطور سایز کتونی مناسب را پیدا کنیم؟ باید بدانند که فرم و جنس کتونی نیز در راحتی آن موثر است.

معمولا انتخاب کفش‌های نوک تیز برای بسیاری از افراد، انتخابی صحیح و مناسب نیست. به خصوص کسانی که پای پهنی دارند و پوشیدن این کفش‌ها برایشان دردناک است. گرچه شاید ابتدا متوجه سختی آن نشوید اما اگر به شکل کفش و پای خود توجه داشته باشید، پس از پوشیدن و استفاده، از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

کفش نیم‌سایز

کسانی که سایز پاهایشان بین دو سایز استاندارد قرار دارد، بهتر است از برندهایی استفاده کنند که نیم سایز نیز دارند. اما اگر چنین کتونی یا کفشی را پیدا نکردید، انتخاب سایز بزرگ عاقلانه‌تر است. شما می‌توانید با یک کفی طبی، کفش خود را راحت‌تر و اندازه‌ی پاهای خود کنید.

متناسب با فصل

اگر قصد دارید یک کفش مناسب فصلی داشته باشید، بهتر است به فصلی که در آن قرار دارید یا فصلی که در پیش رو است، توجه کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید متناسب با فصل خرید کنید. به عنوان مثال برای فصل زمستان بهتر است از کتونی‌های ساق دار استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که کتونی محصولی چهار فصل است و از آن می‌توان در زمان و شرایطی استفاده کرد.

اندازه گیری سایز پای کودک

سایز پای کودکان را نیز می‌توان از طریق جدول راهنما به دست آورد. اما در نظر داشته باشید که کودکان به صورت مداوم در حال رشد هستند. به همین خاطر بهتر است یک سایز بزرگتر برای آنها خریداری شود. در نظر داشته باشید که بسیاری از مشکلات پا در بزرگسالان، ریشه در دوران کودکی دارند.

به همین خاطر سایز کفش یا کتونی برای کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد. شما باید برای کودکان خود بر اساس سن آنها هر ۶ ماه و یا سالی یکبار، کفش جدید تهیه کنید. زیرا در غیر این صورت سلامت پای کودکان را به خطر انداخته‌اید.

سخن نهایی

در این مطلب به سوال چطور سایز کتونی مناسب را پیدا کنیم؟ پاسخ دادیم. به هنگام خرید کفش یا کتونی به این نکته توجه داشته باشید که معمولاً اندازه پاهای افراد باهم فرق می‌کنند. در نتیجه بهتر است، معیار را طول پای بزرگتر قرار دهید. تا یک خرید رضایت بخش و مطمئن داشته باشید.

به هنگام اندازه گیری پا توجه داشته باشید که باید از نوک بلندترین انگشت پای خود تا انتهای پاشنه پا را مشخص کنید. تنها با این روش میتوانید اندازه گیری دقیق‌ و درست‌ به دست آورید. در صورتی که با سوال یا چالشی مواجه شدید، میتوانید از مشاوره‌ی رایگان دنیای کتونی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید