دسته‌بندی نشده

تفاوت کتونی‌های چرمی و پارچه‌ای

تفاوت کتونی‌های چرمی و پارچه‌ای

کتونی انواع مختلف دارد و تنوع آن در جنس و متریال ساخت آن نیز می‌باشد. قطعا یک کتونی خوب می‌تواند در سلامت فرد تاثیرگذار باشد. به همین خاطر انتخاب این محصول اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی، کتونی برای راحتی و استفاده‌ی زیاد انتخاب می‌شود. در نتیجه باید خرید آن بر اساس این معیارها انجام شود.

در این مطلب از فروشگاه آنلاین دنیای کتونی سعی داریم با تفاوت کتونی‌های چرمی و پارچه‌ای آشنا شویم. تا در نهایت تصمیم‌گیری کنیم که کدام یک از آنها برای استفاده روزمره مناسب است. البته شناخت هر کدام خالی از لطف نیست. چرا که ممکن است، از خرید کتونی اهداف دیگری داشته باشید. برای آشنایی با کتونی چرمی و پارچه‌ای تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کدام کتونی، مناسب کدام محیط؟

همانطور که اشاره کردیم، کتونی انواع مختلفی دارد و دارای تنوع بالایی می‌باشد. اما قبل از آنکه یک کتونی مناسب خریداری کنیم، باید بدانیم کدام کتونی برای کدام محیط مناسب است. در اصل هدف ما از خرید یک کتونی چیست؟ برخی از افراد قصد دارند یک کتونی سبک و راحت برای پیاده روی خریداری کنند.

اما دسته‌ی دیگری از افراد شاغل هستند و کتونی مناسب روزانه می‌خواهند. عده‌ای کتونی را برای ورزش خریداری می‌کنند و حتی رشته‌ی ورزشی می‌تواند نوع کتونی را تغییر دهد. زیرا کتونی فوتسال با کتونی مناسب بدنسازی یا دومیدانی متفاوت است.

برخی دیگر کتونی را برای رفتن به مهمانی یا محیط‌های خاص می‌خواهند. در این صورت شرایط فرق خواهد کرد و معیارهای ایشان از خرید متفاوت است. به این ترتیب می‌توانید مشخص کنید که کدام کتونی برای ورزش، پیاده روی، محل کار، استفاده روزمره، مهمونی و… مناسب است.

کتونی چرمی

بعضی از کتونی‌های چرمی، با طبیعت سازگار هستند. البته به هنگام خرید یک کتونی چرم بهتر است در نظر داشته باشید که از چرم طبیعی و حیوانات نباشد. زیرا مخرب زندگی محیط زیست و جانداران است. اما اگر از چرم‌های گیاهی و مصنوعی استفاده کنید. هیچ مشکلی ندارد. در برخی مواقع چرم‌ها ضدآب هستند و با یک واکس و تمیز کردن، همانند روز اول خود میدرخشند. البته این موضوع را باید مدنظر قرار دهید که نگهداری از چرم سختی‌های خودش را دارد.

این محصول بیشتر مناسب مهمانی، دورهمی و محیط‌های لاکچری است. زیرا نمی‌توان از آن استفاده‌ی روزانه داشت. البته نیم بت چرم، حسابش متفاوت است. اما اگر بخواهیم از کتونی چرمی برای روزمره یا پیاده روی و یا محل کار استفاده کنیم، سریعا با چالش‌های آن مواجه خواهیم شد.

پس این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر قرار است خرید کتونی مردانه انجام دهید، ابتدا باید جایگاه استفاده از آن را مشخص کنید. قطعا برای یک مهمانی استفاده از کتونی چرم ست با لباس‌های شما کاملا مناسب است.

کتونی پارچه‌ای

شاید از خود بپرسید کتونی پارچه‌ای چیست؟ اکثر کتونی‌ها از جنس پارچه‌ هستند اما برخی از آنها با پارچه‌های مقاوم ساخته می‌شوند و ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند. به همین خاطر مناسب فعالیت‌های روزمره‌، پیاده‌روی و… می‌باشند. البته کفی کتونی نیز اهمیت زیادی دارد.

از این جهت نمی‌توان گفت هر نوع کتونی پارچه‌ای، راحت، سبک و مناسب است. بلکه باید ویژگی‌های دیگر آن را نیز مدنظر قرار داد. اگر بخواهیم با تفاوت کتونی‌های چرمی و پارچه‌ای بیشتر آشنا شویم، باید ویژگی‌های یک کتونی پارچه‌ای خوب را بشناسیم.

بسیار مقاوم

این نوع کتونی، در صورتی که کیفیت خوب یا قابل قبولی داشته باشد، در برابر پارگی مقاومت زیادی دارد. حتی بیشتر کتونی‌های ورزشی و پیاده‌روی را از جنس پارچه تولید می‌کنند تا این مقاومت را برای فعالیت‌های فرد لحاظ کند. اما با این حال کتونی‌های چرمی نیز از مقاومت بالایی برخوردارند. البته این موضوع به جنس چرم و نحوه‌ی ساخت آنها نیز بستگی دارد.

نرم و سبک

قطعا جنس پارچه نسبت به چرم، نرم‌تر و سبک‌تر است. همچنین از انعطاف بیشتری برخوردار است و پای فرد در آن مورد فشار قرار نمی‌گیرد. به همین خاطر افراد زیادی از کتونی‌های پارچه‌ای استقبال می‌کنند.

تهویه‌ هوا

در کتونی پارچه‌ای بیشتر از کتونی چرمی، تهویه هوا اتفاق می‌افتد. البته کتونی‌های پارچه‌ای نیز انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال جنس و بافت پارچه‌ی کتونی اسکیچرز به نحوی است که بیشترین تهویه هوا را دارد. به همین خاطر برای پیاده‌روی افراد و استفاده‌ی روزانه‌ مناسب است. در این کتونی پا عرق نمی‌کند و گرمای زیادی را تحمل نخواهد کرد. یکی از مهمترین تفاوت کتونی‌های چرمی و پارچه‌ای همین گزینه است.

کفش پارچه‌ای

کسانی که به دنبال کفش و کتونی پارچه‌ای هستند، بهتر است بدانند که کفش‌ها و کتونی‌ها دارای رویه‌های مختلفی هستند. حتی در صورتی که از رویه‌ی پارچه‌ای تولید شده باشند، باز هم جنس و کیفیت آنها متفاوت است. به همین خاطر قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. البته قیمت هیچ گاه ملاک خرید نیست.

بلکه به هنگام خرید باید کیفیت را در اولویت قرار داد. به عنوان مثال پارچه مشی که در کتونی‌های نایک و برندهای خوب جهان است، از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. این جنس پارچه بسیار سبک و راحت بوده و تهویه هوای مناسبی نیز دارد‌. پس به هنگام خرید کتونی (خرید اینترنتی یا حضوری) به جنس پارچه نیز توجه داشته باشید.

ترکیب چرم و پارچه

جالب است بدانید برخی از کتونی‌ها، ترکیب پارچه مش و چرم هستند. این سبک جذاب و باکیفیت را می‌توانید در کتونی‌های «نیو بالانس» مشاهده کنید. آنها از کیفیت بالایی برخوردارند و مناسب پیاده‌روی و فعالیت‌های روزانه نیز می‌باشند. همچنین در برابر عوامل مختلف، مقاوم بوده و طول عمر طولانی دارند. شما می‌توانید نمونه‌های زیادی از این دسته را داخل سایت مشاهده کنید. خرید این کتونی‌های بادوام مزایای زیادی دارد که در مطالب بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد.

سخن نهایی

در این مطلب با تفاوت کتونی‌های چرمی و پارچه‌ای آشنا شدیم. هر دو مورد دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که برای محیط خاص خود مناسب می‌باشند. کتونی‌های چرمی از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردارند. ولی با آنها نمی‌توان پیاده روی طولانی یا کوهنوردی انجام داد.

اما کتونی پارچه‌ای سبک و راحت هستند، به همین خاطر انتخاب افراد زیادی می‌باشند. پیشنهاد دنیای کتونی این است که ابتدا هدف خود را از خرید کتونی زنانه یا مردانه مشخص کنید. سپس برای خرید اینترنتی یا حضوری آن اقدام نمایید. شما می‌توانید برای یک خرید باکیفیت و رضایت بخش از مشاوره رایگان ما کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید